To άρθρο προέρχεται από την ενημερωτική εκπαιδευτική σελίδα! ESOS.gr

Ειδικότερα το νέο τροποποιητικό Προεδρικό Διάταγμα (10 Φεβρουαρίου 2017)  αντικαθιστά  τις διατα?ξεις του 46/2016  (Δείτε εδώ το αρχικό ΠΔ) , ως εξής:

Ι. Για την εξε?ταση της Αρχαι?ας Ελληνικη?ς Γλω?σσας και Γραμματει?ας στην Α ? τα?ξη Ημερη?σιου και στις Α ? και Β ? τα?ξεις Εσπερινου? Γενικου? Λυκει?ου, δι?νεται στους μαθητε?ς σε φωτοαντι?γραφο:

α) απο?σπασμα κειμε?νου, διδαγμε?νου απο? το πρωτο?τυπο, 12-20 στι?χων, με νοηματικη? συνοχη?,

β) απο?σπασμα κει?μενου, διδαγμε?νου απο? μετα?φραση, και ζητει?ται απο? αυτου?ς:

α) να μεταφρα?σουν στη Νε?α Ελληνικη? ε?να τμη?μα του πρωτο?τυπου κειμε?νου οκτω? ε?ως δε?κα (8-10) στι?χων.

β) να απαντη?σουν σε:

i. τρεις (3) ερωτη?σεις ερμηνευτικε?ς που μπορει? να ανα- φε?ρονται σε ιδε?ες, αξι?ες, προβλη?ματα, στη στα?ση, στο η?θος η? στον χαρακτη?ρα προσω?πων, στο ιστορικο?, κοινωνικο?, πολιτιστικο? πλαι?σιο της εποχη?ς της συγγραφη?ς του ε?ργου, στη δομη? του κειμε?νου, σε υφολογικα? και αισθητικα? θε?ματα. Οι δυ?ο (2) απο? τις ερωτη?σεις αυτε?ς αναφε?ρονται στο απο?σπασμα κειμε?νου, διδαγμε?νου απο? το πρωτο?τυπο, και η τρι?τη στο τμη?μα του διδαγμε?νου απο? μετα?φραση κειμε?νου σε συσχετισμο? με το παραπα?νω εξεταζο?μενο πρωτο?τυπο απο?σπασμα.

ii. μι?α (1) ερω?τηση λεξιλογικη?-σημασιολογικη? που ανα- φε?ρεται στην παραγωγη? και συ?νθεση λε?ξεων της Αρχαι?- ας Ελληνικη?ς, σε ομο?ρριζες λε?ξεις, σε απλε?ς η? συ?νθετες, στη συ?νδεση λε?ξεων της Αρχαι?ας και της Νε?ας Ελληνικη?ς, στη διατη?ρηση η? στην αλλαγη? της σημασι?ας τους, σε συνω?νυμα και αντω?νυμα κ.λπ..

iii. μι?α (1) ερω?τηση γραμματικη?ς .

iv. μι?α (1) ερω?τηση συντακτικου?.

v. μι?α (1) ερω?τηση κλειστου? τυ?που (σωστο? η? λα?θος, πολλαπλη?ς επιλογη?ς, αντιστοι?χισης, κ.α?.) που αναφε?ρε- ται στο γραμματειακο? ει?δος του κειμε?νου, στον συγγραφε?α η? στο ε?ργο του.

Οι ερωτη?σεις υπο? τα στοιχει?α «iii», «iv» και «ν» μπορει? να αναλυ?ονται σε δυ?ο (2) ισοδυ?ναμα βαθμολογικω?ς υποερωτη?ματα.

Η ερω?τηση υπο? το στοιχει?ο «ν» τι?θεται προαιρετικα? απο? τον/τη διδα?σκοντα/ουσα.

Η μετα?φραση βαθμολογει?ται με τρια?ντα (30) μονα?δες και καθεμια? απο? τις επτα? (7) ερωτη?σεις με δε?κα (10) μονα?δες. Σε περι?πτωση που δεν τι?θεται η ερω?τηση υπο? το στοιχει?ο «ν», το?τε οι 10 μονα?δες της επιμερι?ζονται απο? 5 μονα?δες σε καθεμι?α απο? τις δυ?ο ερμηνευτικε?ς ερωτη?σεις που αναφε?ρονται στο πρωτο?τυπο δοθε?ν απο?σπασμα, οι οποι?ες πλε?ον βαθμολογου?νται με 15 μονα?δες.

II. Για την εξε?ταση στο μα?θημα Αρχαι?α Ελληνικη? Γλω?σσα και Γραμματει?α του προγρα?μματος Γενικη?ς Παιδει?ας της Β ? τα?ξης Ημερη?σιου Γενικου? Λυκει?ου και της Γ ? τα?ξης Εσπερινου? Γενικου? Λυκει?ου δι?νεται στους μαθητε?ς σε φωτοαντι?γραφο απο?σπασμα διδαγμε?νου απο? το πρωτο?τυπο κειμε?νου, 12-20 στι?χων, με νοηματικη? συνοχη? και ζητει?ται απο? αυτου?ς:

α) να μεταφρα?σουν στη Νε?α Ελληνικη? ε?να τμη?μα του οκτω? ε?ως δε?κα (8-10) στι?χων .

β) να απαντη?σουν σε τρεις (3) ερωτη?σεις ερμηνευτικε?ς, που μπορει? να αναφε?ρονται σε ιδε?ες, αξι?ες, προβλη?ματα και επιχειρη?ματα, στη στα?ση, στο η?θος η? στον χαρακτη?ρα των προσω?πων, στο ιστορικο?, κοινωνικο?, πολιτιστικο? πλαι?σιο της εποχη?ς της συγγραφη?ς του ε?ργου. Οι δυ?ο (2) απο? τις ερωτη?σεις αυτε?ς αναφε?ρονται στο δοθε?ν απο? το πρωτο?τυπο απο?σπασμα και η τρι?τη σε απο?σπασμα διδαγμε?νου απο? μετα?φραση κειμε?νου σε συσχετισμο? με το παραπα?νω εξεταζο?μενο πρωτο?τυπο απο?σπασμα, για τις απαιτη?σεις της οποι?ας δι?νεται στους μαθητε?ς σε φωτοαντι?γραφο το εν λο?γω απο?σπασμα ·

γ) να απαντη?σουν επι? του δοθε?ντος απο? το πρωτο?τυπο διδαγμε?νου κειμε?νου σε:

i. μι?α (1) ερω?τηση λεξιλογικη?-σημασιολογικη? που αναφε?ρεται στην παραγωγη? και συ?νθεση λε?ξεων της Αρχαι?ας Ελληνικη?ς, σε ομο?ρριζες λε?ξεις, σε απλε?ς η? συ?νθετες, στη συσχε?τιση λε?ξεων της Αρχαι?ας και της Νε?ας Ελληνικη?ς, στη διατη?ρηση η? στην αλλαγη? της σημασι?ας τους, σε συνω?νυμα και αντω?νυμα, κ.λπ. ·

ii. μι?α (1) ερω?τηση αποκλειστικα? υφολογικου? χαρακτη?ρα (εκφραστικα? σχη?ματα, αισθητικα? θε?ματα, λεξικογραμματικα? φαινο?μενα, δομη? του κειμε?νου) προκειμε?νου να αναδειχθει? η λειτουργι?α συγκεκριμε?νων εκφραστικω?ν επιλογω?ν του ποιητη? ·

Οι ερωτη?σεις υπο? τα στοιχει?α γ «i», «ii» μπορει? να ανα- λυ?ονται σε δυ?ο ισοδυ?ναμα βαθμολογικω?ς υποερωτη?ματα.

δ) να απαντη?σουν σε μι?α (1) ερω?τηση κλειστου? τυ?που (σωστο?-λα?θος, πολλαπλη?ς επιλογη?ς, αντιστοι?χισης, κ.α?.) που αναφε?ρεται στο γραμματειακο? ει?δος του κειμε?νου, στον συγγραφε?α η? στο ε?ργο του. Η ερω?τηση αυτη? τι?θεται προαιρετικα? απο? τον/τη διδα?σκοντα/ουσα.

Η μετα?φραση βαθμολογει?ται με τρια?ντα (30) μονα?δες, καθεμια? απο? τις τρεις (3) ερμηνευτικε?ς ερωτη?σεις με δε?κα (10) μονα?δες, καθεμια? απο? τις ερωτη?σεις υπο? τα στοιχει?α γ, «i» και γ, «ii» με 15 μονα?δες, και η ερω?τηση (δ) με 10 μονα?δες. Σε περι?πτωση που δεν τι?θεται η ερω?τηση υπο? το στοιχει?ο «δ», το?τε οι 10 μονα?δες της επιμερι?ζονται απο? 5 μονα?δες σε καθεμι?α απο? τις δυ?ο ερμηνευτικε?ς ερωτη?σεις που αναφε?ρονται στο πρωτο?τυπο δοθε?ν απο?σπασμα, οι οποι?ες πλε?ον βαθμολογου?νται με 15 μονα?δες.

III. Για την εξε?ταση στο μα?θημα Αρχαι?α Ελληνικη? Γλω?σσα και Γραμματει?α της Β? τα?ξης Ημερησι?ου Γενικου? Λυκει?ου και Γ’ τα?ξης Εσπερινου? Γενικου? Λυκει?ου (μα?θημα Ομα?δας Προσανατολισμου? Ανθρωπιστικω?ν Σπουδω?ν) δι?δεται σε φωτοαντι?γραφο:

1. Απο?σπασμα διδαγμε?νου κειμε?νου απο? το πρωτο?τυπο, 12-20 στι?χων, με νοηματικη? συνοχη? και ζητει?ται απο? τους μαθητε?ς:

α) να μεταφρα?σουν στη Νε?α Ελληνικη? ε?να τμη?μα του 8-10 στι?χων ·

β) να απαντη?σουν επι? του κειμε?νου αυτου? σε:

i. δυ?ο (2) ερωτη?σεις ερμηνευτικε?ς που μπορει? να αναφε?ρονται σε ιδε?ες, αξι?ες, προβλη?ματα, στη στα?ση, στο η?θος η? στον χαρακτη?ρα προσω?πων, στο ιστορικο?, κοινωνικο?, πολιτιστικο? πλαι?σιο της εποχη?ς της συγγραφη?ς του ε?ργου, στη δομη? και συ?νθεση του κειμε?νου, στην παρουσι?αση και αξιολο?γηση επιχειρημα?των, σε υφολογικα? και αισθητικα? θε?ματα κ.λπ. ·

ii. μι?α (1) ερω?τηση λεξιλογικη?-σημασιολογικη? που αναφε?ρεται στην παραγωγη? και συ?νθεση λε?ξεων της Αρχαι?ας Ελληνικη?ς, σε ομο?ρριζες λε?ξεις, σε απλε?ς η? συ?νθετες, στο συσχετισμο? λε?ξεων της Αρχαι?ας και της Νε?ας Ελληνικη?ς, στη διατη?ρηση η? αλλαγη? της σημασι?ας τους, σε συνω?νυμα και αντω?νυμα κ.λπ. ·

iii. μι?α (1) ερω?τηση κλειστου? τυ?που (σωστο?-λα?θος, πολλαπλη?ς επιλογη?ς, αντιστοι?χισης, κ.α?.) που αναφε?ρεται στο γραμματειακο? ει?δος του κειμε?νου, στον συγγραφε?α η? στο ε?ργο του. Η ερω?τηση αυτη? τι?θεται προαιρετικα? απο? τον/τη διδα?σκοντα/ουσα.

2. Απο?σπασμα αδι?δακτου πεζου? κειμε?νου της αττικη?ς διαλε?κτου απο? το πρωτο?τυπο, 10-12 στι?χων στερεο?τυπης ε?κδοσης, με νοηματικη? συνοχη?, στο οποι?ο προτα?σσεται συ?ντομο κει?μενο 3-4 στι?χων, εισαγωγικου? -επεξη- γηματικου? για τον μαθητη?- χαρακτη?ρα, και ζητει?ται απο? τους μαθητε?ς:

α) να το μεταφρα?σουν στη Νε?α Ελληνικη? ·

β) να απαντη?σουν επι? του κειμε?νου αυτου? σε:

i. μι?α (1) ερω?τηση γραμματικη?ς ·

ii. μι?α (1) ερω?τηση συντακτικου? ·

iii. μι?α (1) ερω?τηση κατανο?ησης ·

Καθεμι?α απο? τις ερωτη?σεις γραμματικη?ς και συντακτικου?, υπο? τα στοιχει?α 2, β, i και ii, μπορει? να αναλυ?εται σε δυ?ο ισοδυ?ναμα βαθμολογικω?ς υποερωτη?ματα.

Η μετα?φραση του διδαγμε?νου κειμε?νου βαθμολογει?ται με δε?κα (10) μονα?δες, η μετα?φραση του αδι?δακτου με ει?κοσι (20) και καθεμι?α απο? τις επτα? (7) συνολικα? ερωτη?σεις του διδαγμε?νου και του αδι?δακτου κειμε?νου με δε?κα (10) μονα?δες. Σε περι?πτωση που δεν τι?θεται η ερω?τηση υπο? τα στοιχει?α 1, β, iii, το?τε οι 10 μονα?δες της επιμερι?ζονται απο? 5 μονα?δες σε καθεμι?α απο? τις δυ?ο ερμηνευτικε?ς ερωτη?σεις που αναφε?ρονται στο διδαγμε?νο δοθε?ν απο?σπασμα, οι οποι?ες πλε?ον βαθμολογου?νται με 15 μονα?δες».

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ   ΑΝΟΙΞΕΤΕ  ΤΟ ΝΕΟ Π.Δ.

Αλλαγές στις Προαγωγικές και Απολυτήριες Εξετάσεις στα Αρχαία Ελληνικά Λυκείου