Οι μαθητές μας εμπνέονται από την επικαιρότητα και συμμετέχουν στον μαθητικό Διαγωνισμό για τους πρόσφυγες. Τα παρακάτω ποιήματα θα διαβαστούν την Κυριακή στα πλαίσια των εκδηλώσεων του αντιπολεμικού Φεστιβάλ Αλληλεγγύης στους πρόσφυγες, που διεξάγεται στη Σπάρτη το διάστημα 11- 18 Απριλίου 2016.
Αλλά εμείς ; Εμείς τι κάνουμε;
Καθημερινά ?..νέα και εικόνες!
Μάς κατακλύζουν?.καθημερινά!
Πνίγονται?.Πεθαίνουν?..!
Αλλά εμείς ; Εμείς τι κάνουμε;
Τους κοιτάμε! Και γιατί;
Γιατί είμαστε ?.απολίτιστοι;
Πρόβατα είμαστε?.Μαριονέτες είμαστε?
Αυτό είμαστε τελικά; ΖΩΑ!
Αλλά εμείς ; Εμείς τι κάνουμε;
Τα δεχόμαστε όλα ..ΟΛΑ ΑΚΡΙΤΑ!
Ξυπνήστε !Άνθρωποι είναι !
Είναι σαν ΕΜΑΣ! Θυμηθείτε?.
Αλλά εμείς ; Εμείς τι κάνουμε;
Τους αφήνουμε ?τους ΄΄σκοτώνουμε΄΄!
Ξυπνήστε !
Οι Μεγάλες Δυνάμεις μας ελέγχουν ΞΑΝΑ!
Αλλά εμείς ; Εμείς τι κάνουμε;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΟΥΜΑΚΗ ΤΟΥΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ Β4 – 1Ο ΗΜΕΡ.ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2016
———————–
ΣΚΕΨΕΙΣ?.
Ήρθαν δύσκολοι καιροί??..που λέει και ο ποιητής. Φτώχεια?πείνα?πόλεμοι?.βομβαρδισμοί..
Άνθρωποι φεύγουν από την πατρίδα τους απεγνωσμένα ,αναζητώντας τη ζωή σε κάποια άλλη ?μητρυιά πατρίδα!
Παγώνει η ψυχή, παγώνει το μυαλό,
παγώνουν οι συνειδήσεις?..παγώνουν τα κορμιά
στις βάρκες του ..θανάτου!
Εκεί όμως οι συνθήκες δεν είναι οι καλύτερες ,δεν είναι αυτές που συντρόφεψαν τα όνειρα.
Συνωστίζονται σε άθλια οικήματα ,σε παραπήγματα, ,στα ?λασπόνερα.
Αν ο καιρός είναι σκληρός.. Παγώνει το σώμα ,παγώνει η ελπίδα.
Τα κρεβάτια τους ?; Λακκούβες με βρώμικο νερό?
Το φαγητό τους?.; Λιγοστό-προϊόν ελεημοσύνης αλλά και? αισχροκέρδειας!
Τα ρούχα τους?.; Παραμένουν τα ίδια για μέρες, βρεγμένα κουβαλώντας την ταλαιπώρια του κορμιού και της ψυχής.
Μικρά παιδιά μένουν χωρίς ρούχα, ξυπόλητα ,χωρίς ζεστασιά και θαλπωρή , με μάτια γεμάτα απορία, φόβο σαν τρομαγμένα αγρίμια.
Αρρωσταίνουν? Λιποθυμούν?..Φοβούνται ??.Πεθαίνουν ??.!
Δεν έχουν προλάβει να ζήσουν σαν παιδιά.
Μεγάλωσαν γρήγορα, σκλήρυναν απότομα.
Κουβαλούν μόνα τους ..τις «αποσκευές» τους, τα όνειρά τους, τη θέλησή τους για ζωή.
Και ποια είναι η μοίρα τους?. θάνατος;
Μπορούν να ελπίζουν ;;; Υπάρχει αύριο για αυτά ή??.
Οι μητέρες τους αγανακτούν? Πονούν !
Βάζουν τα μωρά τους σε ?.χάρτινες κούτες για να φωλιάσουν και να παλέψουν τον παγωμένο αγέρα, το χιόνι που πέφτει αλύπητα.
Αλλά αυτό δεν φτάνει?
Πρέπει όλοι να βοηθήσουν ,να βοηθήσουμε ,για να έχουν μέλλον αυτά τα παιδιά, για να έχει μέλλον ο πολιτισμός μας.
Πρέπει να αφήσουν, να αφήσουμε το «εγώ» μας στην άκρη και να σταθούμε δίπλα στους συνανθρώπους μας που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από εμάς.
Πρέπει επιτέλους να θυμηθούμε να γίνουμε ..ΑΝΘΡΩΠΟΙ!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΟΥΜΑΚΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ
ΤΜΗΜΑ Β4 -1ο ΗΜΕΡ. ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ
10 ΜΑΡΤΙΟΥ 2016
Καθοδήγηση: Κατσίχτη Ευγενία, φιλόλογος
Telegram offers a fantastic way to enhance communication for educational communities, especially when collaborating on cross-border projects. The article highlights the importance of fostering connections between schools, and in Hong Kong’s diverse academic environment, Telegram groups can serve as an excellent platform for teachers and students to share resources, discuss ideas, and work together on international projects. It’s particularly useful in keeping up-to-date with educational developments across borders.
The article emphasizes the importance of building an effective communication network within schools. Telegram can be an ideal tool for students and teachers in Hong Kong to stay connected beyond the classroom. With its instant messaging and file-sharing capabilities, Telegram makes it easy to share study materials, lesson plans, and even updates on projects or assignments. This is particularly helpful for remote learning scenarios or collaborative educational projects.
Telegram has revolutionized how educational groups can interact, especially in a diverse setting like Hong Kong. The article’s focus on collaboration among educators and students is incredibly relevant here, where schools often work with international partners. Telegram’s channels and group features allow teachers to create private or public forums where students can ask questions, share ideas, and participate in live discussions—perfect for Hong Kong’s blend of global and local perspectives in education.
As the article discusses, effective communication is the backbone of a successful educational framework. Telegram can be leveraged to strengthen this framework, particularly in Hong Kong where many schools are increasingly engaging in international collaborations. Teachers and students can use Telegram to facilitate group discussions, share educational resources, and organize virtual study sessions, making learning more interactive and dynamic across geographical boundaries.